Az ember, születésével - az anyagi világ körülményei között - lehetőséget kap arra, hogy Isten méltó földi „munkatársává” váljon a Teremtő Isteni Rend - az Isteni Igazság, az Egység - szolgálatában. Ez, a földi küldetésének és létének értelme. De ezáltal lesz létezésének központi kérdése is az Igazsághoz való viszonya.
1. A történelmi alkotmány a magyarság és a vele együtt élni kívánó népek, közösségek több mint ezer éves államalkotó akaratát fejezi ki.
2. Ha az alkotmányos rend megszakad, átmeneti helyzet áll elő. A jogfolytonosság akkor szakad meg, ha tartalmi és eljárási szempontból nem arra illetékes szervek hoznak törvényt, ha nem szabad törvénykezés folyik.
3. Magyarország örökké szabad.
Az egyetemes értékrend szerinti lét biztosítékának alapjait az Isten-adta Rend természetjogaiból következő alapmeghatározó parancsok képezik. Ezek, a méltóságos - az emelkedett - élethez való jognak is alapelemei.
Mert bármely közösség, a Teremtő Isteni Rend adta és korlátozta:
1. közösségi szabadság nélkül,
2. közösségi értékeinek birtoklása nélkül,
3.
(az előző részlet folytatása)
- Összefoglalom a Szent Korona misztériumának és tanának a jelentőségét. Mivel is kezdhetném? Történelme legnehezebb helyzetein a Szent Korona segítségével lett úrrá a magyar nemzet. Megteremtője volt a nemzeti egységnek a magyar történelem legnehezebb, legdrámaibb helyzeteiben.
(Olvasmány I., Kocsis István könyveiből, 5. részlet) (A Szent Korona misztériuma folytatása)
Kocsis István egy interjúkötetben válaszol Ónody Éva kérdéseire.
A Szent Korona tanát itt ekképpen fejti ki:
- Jó, megpróbálhatom nagyon röviden összefoglalni.
A Szent Korona a magyar államhatalom legmagasabb rangú alanya. Ő a legfőbb személyiség a magyar közjog bonyolult világában.
Látható, hogy a Szent Korona érték- és jogrendje magában hordozza azt a legmagasabb szintű mintát, mely egyedüliként lehet modellje egy társadalom természetes jellegű felépítésének és működtetésének. Ez a minta: a Teremtő Isteni Rend alapú, az „Igazság-Kegyelem-Törvény” működtette, „hierarchia és mellérendelés” jellegű szerves társadalmi rend.
Az emberiség ma, szerte a világban, a demokrácia látszatát mutató, nagyhatalmi és háttérhatalmi, láthatatlan erők által is irányított zsarnokságokat szenvedi meg. Ekként a megmaradási és önvédelmi törekvésében hamarosan időszerűvé kell váljon egy olyan érték- és jogrendi átalakítás, mely hosszú távon megvédheti őt a mindenkori és mindenféle zsarnokságtól.
( Olvasmány II., Pap Gábor előadásából, 4. rész) (Kétféle társadalom szerveződés: Hierachia folytatása)
A hierarchikus rendszerű társadalomműködést egyetlen igazi veszély fenyegetheti, és az ellenzői minden esetben erre hivatkozva is támadják. A zsarnoksággá fajulás veszélyéről van szó.
És itt jön a Szent Korona-eszme, illetve a rá épülő Szent Korona-tan lényege.
A Korona képi rendszere - eltekintve az utólag rászerelt képektől - teljesen egységes rendszert alkot, melynek feladata az uralkodó beavatása során az Istentől kapott energia, a fény levezetése az uralkodó fizikai világába.
A Koronán felül az Atya képe van.
A Szent Korona színaranyból van, az ötvösségnek inkább égi, mint emberi mesterségével kör alakba öntve, oldalsó kerületén egyenlő közökben, háromszög alakú virágos csúcsok emelkednek ki körben, a négy szemben fekvő sarokban egymást kölcsönösen metsző bolthajtásokkal, melyek egy keresztben futnak össze, magán a kerületen pedig a homlokzati részen almát tartó Üdvözítőnk képmása, a...