A Korona képi rendszere - eltekintve az utólag rászerelt képektől - teljesen egységes rendszert alkot, melynek feladata az uralkodó beavatása során az Istentől kapott energia, a fény levezetése az uralkodó fizikai világába.
A Koronán felül az Atya képe van. A nap és a hold szimbólumai ezt egyértelműen a tudtunkra adják, mivel az Atya a napnak és a holdnak, így minden létezőnek a teremtője.
Elöl viszont a Fiú látható, ezt félreérthetetlenül jelzi az IC-XC monogram, alakja a végítéletkor ítélkező Krisztusé. Egyik kezében a könyv, a bizonyság könyve, másikban a gyöngy, az igazság gyöngye.
A koronafelsőn latin, míg az -alsón görög betűkkel írták a szövegeket. Ennek az a magyarázata, hogy a korai kereszténységben a latin a hatalom, a görög pedig a bölcsesség nyelvének számított, és egy uralkodónak mindkét erénnyel rendelkeznie kellett.
Felül van tehát, mindenekfelett az Atya, ölében, az ú.n. köldök-csakra felett az „antennaként” működő kereszt.
Alatta vannak a keresztpántokon azok az apostolok - négyen, a pántok felső végén -, akik láthatták Jézust fény alakjában. Hárman: Péter, János és Jakab Jézus „színeváltozásakor”; a negyedik: Saul-Pál pedig látomásban. (ennek lett a következménye a „pálfordulás”.)
A keresztpántokon alattuk a szkíta, pártus területeken térítő apostolok vannak: András, Fülöp, Tamás és Bertalan.
Legalul, a körpánton pedig - a Pantokrátor alatt jobbra és balra - Mihály és Gábriel arkangyalok, a kezdet és a vég feladatainak végrehajtói, továbbá Szent György és Szent Demeter katona-, valamint Kozma és Damján orvos-szentek, akiknek az a feladatuk, hogy az uralkodót segítsék a haza megvédésében és az emberek gyógyításában.
A kutatások azt mutatják, hogy Dukász Mihály, Geobicász és a Konstantin képei utólagos elhelyezésűek a Szent Koronán. Dukász Mihály képe helyén Révay Péter 1613-as koronaleírása szerint a Szűzanya képe állt. A Geobicász- és a Konstantin-képek helyén nem tudjuk, hogy eredetileg kik voltak.
A Korona képeinek elhelyezése programszerűséget mutat.
Bizonyíthatóan egy olyan sorozatot alkotnak, amely teljes egészében megfelel az ősi Napútnak, a képek spirális körökben - kettős spirálban - haladó egymásutánisága megegyezik a nekik megfelelő égövi jegyek - Kos, Bika, Ikrek, Rák, Oroszlán, Szűz, Mérleg, Skorpió, Nyilas, Bak, Vízöntő, Halak - időbeni egymásutániságával. Nyilvánvalóan a Korona megtervezése és megépítése egy nagyon magas szintű őskeresztény szellemiséget jelez. (A Korona képeit lásd itt)