

A felkészüléshez ajánlják az oktatók a következő irodalmat: Forrai Sándor A magyar rovásírás elsajátítása, Friedrich Klára Rovásírás tankönyv és szakköri ötlettár (2003), Friedrich Klára Új rovásírás tankönyv és szakköri ötletár (2006), Dittler Ferenc Az ősi magyar rovásírás és mai alkalmazásai (2006).

„Tanuljuk és tanítsuk a rovásírást! - így fogalmazta meg ősi íráskultúránkkal kapcsolatos hitvallását Friedrich Klára jó évtizeddel ezelőtt. Mivel minden ígéret és fogadalom, annyit ér, amennyit megvalósítanak belőle, az említettek szellemében gyakorló tanárként, több évtizedes szakmai gyakorlattal a háta mögött állította össze oktató kiadványait: Rovásírás tankönyv és szakköri ötlettár (2003), most pedig annak bővített változata Új Rovásírás Tankönyv és Szakköri Ötlettár címmel.
Ezek a tanfüzetek ma már a Kárpát-medence egészében hozzáférhetők, a maguk nemében korhatártól függetlenül - még a felnőttek körében is - a legkelendőbbek. Ennek magyarázata, hogy a feladatok játékosságuk (pl. közismert szólások) és a helyes magyar beszéd (idegen szavak helyettesítése magyarokkal) erősítése mellett a nemzettudat és nemzetismeret tárgyköréből is merítenek, pl. az elszakított nemzetrészek városainak rovásírásos gyakorlása.

„A székely-hun-magyar rovásírásról eddig megjelent könyvek jobbára a rovásírás eredetét, tárgyi emlékeit és szabályszerűségeit tárgyalták. Dittler Ferenc könyve azonban ősi örökségünk mai, művészi szintű életre keltésével foglalkozik.
A szerző az összerovások (ligatúrák) mestere. Az összerovások kiterjedt alkalmazása kizárólag a magyarok elődeire jellemző, és e könyvből számtalan ötletes formáját tanulhatjuk meg. Dittler Ferenc játszik a betűkkel, és nekünk is kedvet csinál a játékhoz. Máris tollat ragadunk, változatokat alkotunk saját és szeretteink nevének leírására, várakat építünk, virágcsokrot kötünk a betűkből és mosolygunk...
A kötet számos kalligrafikus képe nem csak bevezet rovásírásunk művészetébe, hanem ösztönző erőt ad annak gyakorlásához, továbbadásához. A könyv végén található rovásírásos történelmi szöveg kitűnő lehetőséget teremt arra, hogy a kötetet olvasókönyvként is használjuk.”