Keresés |
Keresés - szent koronaÉlelmet, kíséretet adott nekik. Jeruzsálemben, Konstantinápolyban, Rómában zarándokházakat létesített és tartott fenn, de a Szentföldre igyekvő Szent Gellértet meggyőzte arról, hogy itt kell neki
Diaszpóra - Szórvány Magyarság
A belső élmény felé irányította a figyelmet, ugyanakkor a hit belső élményén felül átérezte királyi mivoltát. Az akkori felfogás szerint a király Isten képviselője volt: tehát a közjóra kellett
Diaszpóra - Szórvány Magyarság
A legendák irgalmas szamaritánusként ábrázolják szent királyunkat, amint a betegek és elesettek sebeit mosogatja, a koldusoknak kezeit csókolgatja. Akinek hivatása emberek fölött állni és
Diaszpóra - Szórvány Magyarság
Ebben teljesedett ki Szent István kereszténysége – mutatott rá az irgalmasrendi szerzetes. – Ugyanakkor nem kerülhette el a király emberi sorsa tragikus betetőzését sem. Szent Imre halála után az
Diaszpóra - Szórvány Magyarság
Napóleon kérdésére, hogy mit tegyen a magyarokkal, Talleyrand így válaszolt: „Felség, ez a nép mindig felnézett a nagyjaira és büszke múltjára. Vedd el a múltjukat és azt teszel velük, amit akarsz.”
Diaszpóra - Szórvány Magyarság
Összesen 64 alak szerepel a miseruhán: Krisztus, a Szűzanya, a szentek mellett alul maga a király és a királyné, köztük egy fiatal fiú, feltehetőleg Imre herceg. Érdekesség, hogy latin és görög betűk
Szentkút Csillaga
A miseruha eredeti neve: kazula, a latin ház, házacska szóból származik. A ház védelmet jelent lakójának. Erre a védelemre nekünk is szükségünk van itt, Európában – tette hozzá a polgármester, aki
Szentkút Csillaga
Kozma Imre irgalmasrendi szerzetes, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alapító elnöke beszédében felidézte, hogy 2013 februárjában Rómában, a Máltai lovagrend 900 éves jubileumán ő köszönthette XVI.
Szentkút Csillaga
Kozma Imre Benedek pápa e szavaira gondolt vissza, amikor a szoboravatási ünnepségre készült. A palást ürügyén számba akarta venni, valójában mi is Szent István öröksége.
Szentkút Csillaga
Nicolaus Cusanus 15. századi tudós mondja, hogy Isten az ellentétek egybefogója. Szent István alakja is ellentmondásosan jelenik meg előttünk – mutatott rá a szónok. – A hívő jámborság és az olykor
Szentkút Csillaga
Szent István értékelte a monostorok imás csendjét, mégis sorban szólította ki belőlük egyházának első püspökeit – emlékeztetett Kozma Imre. – Abban a korban nosztalgikus sóvárgás ébredt a Szentföld
Szentkút Csillaga
Élelmet, kíséretet adott nekik. Jeruzsálemben, Konstantinápolyban, Rómában zarándokházakat létesített és tartott fenn, de a Szentföldre igyekvő Szent Gellértet meggyőzte arról, hogy itt kell neki
Szentkút Csillaga
A belső élmény felé irányította a figyelmet, ugyanakkor a hit belső élményén felül átérezte királyi mivoltát. Az akkori felfogás szerint a király Isten képviselője volt: tehát a közjóra kellett
Szentkút Csillaga
A legendák irgalmas szamaritánusként ábrázolják szent királyunkat, amint a betegek és elesettek sebeit mosogatja, a koldusoknak kezeit csókolgatja. Akinek hivatása emberek fölött állni és
Szentkút Csillaga
Ebben teljesedett ki Szent István kereszténysége – mutatott rá az irgalmasrendi szerzetes. – Ugyanakkor nem kerülhette el a király emberi sorsa tragikus betetőzését sem. Szent Imre halála után az
Szentkút Csillaga
|