A mennyei zűrzavar

 

A mennyei zűrzavar

A mennyei zűrzavar
A mennyről különféle elképzelések forognak közszájon.Egy ideje a keresztyén közpiacon nagy népszerűségnek örvendeznek a halálközeli élményekkel és mennyei utazásokkal kapcsolatos beszámolók.Miként vélekedjünk ezekről?


   

Üzenőfal

csütörtök, 2016. július 7. 14:27
Végül mindenki a mennybe jut???
Az univerzalizmus tana ,mely szerint végül mindenki üdvözül, egyre felkapottabbá válik keresztyén körökben.Jogos ez a tan?Komoly alternatívaként kellene számolnunk vele az örökkévalósággal kapcsolatos elképzeléseinkhez képest?
Az univerzalizmusnak különböző változatai léteznek - ezek némelyike többet hivatkozik a Bibliára,mint más irányzatok.Egyvalamiben azonban minden univerzalista egyet ért,nevezetesen abban az elképzelésben ,hogy minden dolog végén,amikor Isten lesz "minden mindenekben"Ő mindezt és mindenkit kiengesztel majd önmagával. Más szavakkal:Végül egyetlen elveszett ember vagy bukott angyal sem lesz,hanem Jézus Krisztus által minden teremtmény üdvözölni fog, - még azok is,akik elutasították Őt.

csütörtök, 2016. július 7. 14:46
Az univerzalizmusnak ezt a gondolatát a teljes Biblia szövegösszefüggése alapján határozottan e kell utasítanunk,még pedig az alább részletezett okok miatt:
Bármennyire vonzó is legyen emberileg szólva ez a vélekedés, mégsem több Isten kinyilatkoztatott Szaván túlmenő keresztyén filozófiánál és találgatásnál.Pál óva int:"Vigyázzatok,hogy rabul ne ejtsen valaki titeket olyan bölcselkedéssel,és üres megvesztegetéssel, amely az emberek hagyományához,a világ elemeihez és nem Krisztushoz alkalmazkodik"(Kolossé 2,8). Más helyütt pedig hangsúlyozza:"Ezekkel rombolunk le minden okoskodást és minden magaslatot,amelyet az Isten ismeretével szemben emeltek,és foglyul ejtünk minden gondolatot a Krisztus iránti engedelmességre (2Korinthus 1o,5). Ráadásul a Biblia annak megállapításáig is elmegy,hogy minden emberi megfontolás,amely nem rendeli alá magát feltétel nélkül Isten Igéjének,képtelen megismerni Istent,és az Ő igazságát.Az emberi gondolkodás ugyanis a bűn miatt megsötétedett."...hiszen megismerték Istent,mégsem dicsőítették vagy áldották Istenként,hanem hiábavalóságokra jutottak gondolkodásukban és értetlen szívük elsötétedett"(Róma 1,21).

csütörtök, 2016. július 7. 15:06
Kérdéseink esetén kizárólag Isten Szava szolgálhat mércéül - még inkább így van az örökkévalóság tekintetében.Amikor pedig a biblia bizonyos kérdésekben nem ad nekünk világos választ,akkor az értelmezésünk nem mehet túl az így kapott tudáson.Ha mégis,akkor ez merő találgatás,amely végül tév tanításban végződhet.
Sajnos az univerzalizmus tantételei arról tanúskodnak,hogy túl mennek Isten Igéjén.Az univerzalisták felhasználják ugyan Isten kijelentését,de azokat kiragadják a szövegösszefüggésből.Az univerzalizmus egyik kedvenc igeverse az 1Korinthus 15,22:"Mert ahogyan Ádámban mindnyájan meghalnak,úgy a Krisztusban is mindnyájan életre kelnek."Csupán önmagában idézve ezt a verset figyelmen kívül marad,hogy Maga a Biblia világosan meghatározza kikre is vonatkozik a "mindnyájan."Következő verseben ugyanis Pál azokra korlátozza ezt a kifejezést,akik"a Krisztuséi".(1Korinthus 15,23). Az örök életre való feltámadás csak azokat érinti,akik a Jézusba vetett hitük és az Ő váltságműve által üdvözültek(Zsidók 11,6:Róma 3,28:1o,13). "Hit nélkül senki sem lehet kedves Isten előtt,mert aki az Istent keresi,annak hinnie kell,hogy Ő van:És megjutalmazza azokat,akik Őt keresik"(Zsidók 11,6).

csütörtök, 2016. július 7. 15:22
Az univezalisták mégis úgy vélik,hogy akkor viszont az 1Korinthus 15,28 erősíti az álláspontjukat:"Amikor pedig majd alávettetik Neki minden,Aki alávetett Neki mindent,hogy Isten legyen minden mindenekben."Itt utalást vélnek felfedezni ara nézve,hogy az örökkévalóságban nem létezhet két különböző csoport - az örökre megváltottaké és az örökre elveszetteké.Holott ebben a szakaszban nem is az egyéni megváltásról van szó,hanem Isten egyetemes uralmáról.Jézus imájának beteljesedése ez:"...jöjjön el a Te országod, legyen meg a Te akaratod,amint a mennyben,úgy a földön is"(Máté 6,1o). Arról,hogy igenis két csoport lesz az örökkévalóságban,Jézus Maga tanúskodik(Máté 25,31-46).

csütörtök, 2016. július 7. 15:38
Az a bibliai rész,amelynek folyton el kell szenvednie az univerzalisták koronatanújának szerepét,a Kolossé 1,19-2o:"Mert tetszett az egész Teljességnek,hogy benne lakjék,és hogy Általa békéltessen meg Önmagával mindent,a földön és a mennyben,úgy,hogy békességet szerzett a keresztfán kiontott vére által." - Hisz itt fehéren feketén az áll,hogy végezetül minden és mindenki békességre jut Krisztussal! - hangzik az érvük.De ha pusztán csak továbbolvasnánk Pál apostol szavait,kiderülhetne,hogy mindnek kiengesztelődése az emberek számára ahhoz a feltételhez kötött,hogy itt és most hinnünk kell:"Ha ugyan megmaradtok a hitben szilárdan és egyenesen,el nem tántorodva az evangélium reménységétől,amelyet hallottatok"(23).Pál maga is hitt azok maradandó elveszettségében,aki elutasítják Krisztust (Róma 2,12:1Korinthus 1,18:2Korintus 2,15:4,3: 2Thesszalónika 1,9:2,1o)

csütörtök, 2016. július 7. 15:53
A kiengesztelődés csak hit által lehetséges (János 2o,31:Róma 3,22:25.28.3o:5,2:11,2o:2Korinthus 1,24:Galata 2,2o:Kolossé 2,12). Ha a jövőben egyszer mindenkinek alá kell vetnie magát Krisztusnak,ez nem minden esetben lesz szükségszerűen a hit megnyilvánulása, inkább Jézus győzelméé(Filippi 2,9-11). Az alávetés nem azonos a kiengesztelődéssel,hanem annak felel meg,mint amikor az ellenség feltétel nélkül megadja magát a győztesnek.

csütörtök, 2016. július 7. 16:21
Igen ám, - így az érzelmi és teljesen érthető ellenvetés - de össze lehet-e igazán egyeztetni az ember örök elveszettségéról szóló tanítást Isten lényével?Hisz Ő szeretet (1János 4,7-8). Nem vitás,hogy Isten szeretet.Ez az igazság azonban nem választható külön Isten lényének teljességétől.Ő egyúttal teljesen igazságos (Zsoltárok 116,5), tökéletes világosság 1János 1,5) és örök szentség (jelenések 4,8). Semmiképpen sem szabad Isten egyik lényegi tulajdonságát egy másik ellen kijátszani.Sokkal inkább úgy kell elfogadnunk a Szentírást,amint van.Ezért azt a gondolatot is el kell vetnünk,hogy a "pokol"tisztulásra szolgáló hely lenne,ahogy ez egyes univerzalisták vélik.Ők az 1Péter 3,19-re hivatkozva azt tanítják,hogy a pokolban hangzik az evangélium:"Így ment el a börtönben lévő lelkekhez is as prédikált azoknak..."Itt is végzetes tévedésről van szó.Péter közzétételről,nem pedig evangélizációról beszél és annak bemutatására használja az alkalmat,milyen kevesen találják meg az örök életet.Annak idején,Noé igehirdetésének hosszú ideje alatt (12o év)végül csak nyolc ember volt hajlandó a maga számára elfogadni a szabadulás lehetőségét(1Péter 3,2o). "Mert szoros az a kapu,és keskeny az az út,amely az éltre visz és kevesen vannak,akik azt megtalálják"(Máté 7,14). Az,hogy a pokol a bűnbánat.tisztulás és megtérés helye lenne egyértelműen ellent mond az Úr Jézus leírásának a Lukács 16,19-31 -ben,ahol az elhunyt gazdag nem küzdhette le az elveszettsége és a paradicsom között meglévő szakadékot.

csütörtök, 2016. november 10. 14:35
Köszönöm Önnek,hogy írásait elolvashattam.
8 megjegyzés | 1 / 1 oldal