Fotó megjegyzések

150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:47
A vasút útvonala igen kanyargós, a legkisebb kanyarok sugara 114 m, ami különleges gőzmozdonyok tervezését is követelte, mivel az akkori normális nyomtávú mozdonyok csak 150 m-nél nagyobb sugarú kanyarokra voltak tervezve.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:46
Látványos viadukt a Racoviţa, amelynek 11 nyílása van, hossza 115 m, magassága 26,5 m.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:45
Érdekesség, hogy Karl Maniel arcképe ott volt az Oravicai vasúti műhelyek irodájában egészen 1948-ig, amikor is eltávolították, mivel azt hitték, hogy Ferenc Jószef arcképe!
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:42
Zsitin völgye feletti hídnak az építése volt a legnehezebb, figyelembe véve, hogy abban az időben még nem használtak darukat.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:41
A legnagyobb viadukt a Zsitin völgye feletti, hét nyílással (középső nyílása 31 m), hossza 130,8 m és 37,18 m magas acéloszlopokon áll.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:40
A fontosabb alagutaknak nevük is volt:
1. Lisava, 91m.
2. Maniel, 298 m.
3. Dollhoff, 112 m.
4. Seiler, 230 m.
5. Izvor (v. Polom), 290 m.
6. Garliste (v. Karasova), 660 m.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:39
Ezek voltak az első vasúti alagutak a mai Románia területén és a nemzetközi tudósításokban is szerepeltek.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:37
A vasutvonalon 10 viadukt (völgyhíd) talalhato, amelyek hossza összesen 843 m.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:35
14 alagút, amelyek hossza összesen 2.084 m
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:35
A vasútvonal hossza kb. 34 km
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:34
A vasutepitesi munkálatok csak nagyon lassan haladtak, sok baleset történt, beomlottak a vágatok.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:33
Az 1848-1849-es események nem befolyásolták közvetlenül avasuut építkezéset, mivel ezeken a területeken nem folytak harcok, de a Császári Udvar csak kisebb mértékben foglalkozott az építkezéssel.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:32
A munkálatok 1847 tavaszán kezdődtek, egyszerre az útvonal több pontján. Az első nagyobb gondot az azon a nyáron kitört tífuszjárvány okozta.
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:31
Másik híres építésvezető Johann Ludwig Dollhoff-Dier volt, aki öngyilkosságot követett el (egy viaduktról a mélybe vetette magát), mert az egyik alagút két végéről fúrt járata nem találkozott szintben (kb. 3 méteres függőleges eltérés volt közöttük).
150 éves vasút  Oravica-Anina - 150 éves vasút Oravica-Anina kozott Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 17:30
1847-ben, Gustav von Graenzenstein kezdeményezésére az Oravica-Bazias vasútvonalat az Oravica-Lisava szakaszon továbbépítették, mint normál nyomtávú vasutat és Lisava-Garliste között építettek egy ideiglenes, keskeny nyomtávú lóvasutat. A teljes vasútvonal hossza - Oravica-Anina között - 34 km lett, a szintkülönbség 339 méteres. A munkálatokat Karl Bach mérnök és, később, Karl Maniel (1813-1888) mérnök-építész vezették.
Havasalföld; Oltenia; Zsilvásárhely - Constantin Brâncuşi-  ,,A végtelen oszlop'' Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. március 13. 16:39
Constantin Brâncuşi- nemzetközi hírű román szobrász muve
,,A végtelen oszlop'' (az alkotas teves modon ismert neven)

Ereteti neve ,,Coloana recunoştinţei fără sfârşit''( A vegtelen hála oszlopa) 29,35 meteres es 29.173 kilogramos stilizalt oszlop Zsilvásárhelyen, azoknak a román polgári személyeknek állít emléket, akik 1916-ban szembeszálltak a német megszállással.
Duna Mente Schramkó-Földváry Zsolt
péntek, 2009. december 4. 16:53
szep nagyon ez az album, vaganyak a fotok :)
Welser Gabriella
szombat, 2010. február 27. 21:21
Kedves Emi! Megint csodás helyeken jártál, klasszak a fotók. Mindig vágytam egy Dunai hajó útra
Klapka Emese- Csilla
szombat, 2010. február 27. 21:33
Kedves Gabriella! A tajak csodalatosak, es a vagya valoravalhat, rengeteg hajokirandulas letezik a dunan, kb a kovetkezo honapban indulnak, alltalaban Passau-bol. Ha nem toltottem volna 2 evet hajon, nem ajanlanam, viszont olyan tajakat, hejeket fedezhet fel az ember, amit maskepp nem lathat.
Elet a hajon Cseh Csaba
péntek, 2010. február 26. 16:47
Te vagy itt a hableány?..?az uszonyok merre vannak?

95 megjegyzés | 4 / 5 oldal