Szerves közösségekben természetes volt a kegyelmi és önvédelmi magatartás kifejezése feliratokban is - például a székelykapuk szemöldökfáján. Lássunk alább néhányat:
Békesség a bemenőnek,
Áldás a kijövőnek.
- - -
Szíves vendéglátó e kapu gazdája,
de a gonosz embert furkósbottal várja.
- - -
Ha jó szíved, neved, e kapun bejöhetsz,
Ha pedig álnokul élsz, fel s alá mehetsz.
A Teremtő Isteni Rend minőség-mutatói az élet minden területén fellelhetők és felismerhetők: fölöttünk, mellettünk, nyilvánvalóan, de rejtetten is. A minőség alapjául a Szellem-Egység-Igazság szolgál. Hozzá kapcsolódik a könnyű- és a súlyos minőség.
A Teremtő Isteni Rend minőségének hármasságát és önszabályozó voltát nagyon egyszerű közérthetővé tenni a gyerekek számára is, mivel a szülő ennek eszközeit folyamatosan alkalmazza a nevelésben.
A világmindenség Isteni Törvénye szerint az újnak születése a réginek áldozatából származik. Az elmúló élet nyomán így sarjad ki az új élet. Ilyen értelemben az önfeláldozás: élet átadás! Az élet fejlődésének alaptételeként a Isteni Kegyelem így vezet a múltból a jelenen át a jövőbe, és a látszólag elmúló kegyelem alakul át a jövő kegyelmévé.
Az erőszakos cselekedet, általánosan tekintve a Teremtő Isteni Rend ellen irányul, az Igazság megsemmisítésére, a Kegyelem és Törvény ellenében.
A TERemtő által TERemtett TERmészetes élet is Kegyelem. Az élet egymásból él és egymásért. Az ember, Isten kegyelméből áldozhat és feláldozhat, de a Rend ellenében nem pusztíthatja el sem magát, sem mást.
A továbbiakban vizsgáljuk a Teremtő Isteni Rend viszonyulás-mutatóit, - a hierarchia és mellérendelés jeleit - a magyar Korona-hagyományban: a Magyar Szent Koronán, a Szent Korona-tanban és a magyar koronás címeren.
Hierarchia és testvériség, a Teremtő Isteni Rend viszonyulás-mutatói felismerhetők a Magyar Szent Koronán.
Az uralkodó, a beavatáshoz szükséges szakrális kapcsolódását Teremtőjéhez a Korona szerkezeti felépítése is biztosítja.
A magyar címer alapelemei, a pajzs tetején a Szent Koronával a mai formájukban a 16. század elején rögzültek.
A pajzs részei: a hétszer vágott bal mező, az Árpád-sávok, a 13. században jelent meg először az uralkodói pecséteken, ettől kezdve az Árpád-házhoz kapcsolódott családi címerként; a jobb mezőben, hármas halmon fekvő koronából kiálló kettőskereszt.
„A mindenséggel mérd magad” - jelzi az örök mércét József Attila Ars poetica című versében. Az ember érzi-e a Teremtő Isteni Rend mércéjének súlyát?
A Teremtő Isteni Rend mércéje - Igazság, Kegyelem és Törvény - az emberi lét három szintjén mér: szellemi, lelki és testi szinten, mivel az emberi tulajdonságok is - jók és rosszak, erények és vétkek - ezen szinteken jelentkeznek.